Mabu Mynt Strappy Sandaler Neger Farfetch klaring anbefaler klaring offisielle nettstedet billig salg pålitelig salg billigste pris g5wjvJH9n

iTmIj5t5pe
Mabu Mynt Strappy Sandaler - Neger Farfetch klaring anbefaler klaring offisielle nettstedet billig salg pålitelig salg billigste pris g5wjvJH9n

produktdetaljer

farge:
neger

Mabu coin strappy sandals - Negro







Burgundy and black cotton coin strappy sandals from mabu.

Mabu Mynt Strappy Sandaler - Neger Farfetch klaring anbefaler klaring offisielle nettstedet billig salg pålitelig salg billigste pris g5wjvJH9n Mabu Mynt Strappy Sandaler - Neger Farfetch klaring anbefaler klaring offisielle nettstedet billig salg pålitelig salg billigste pris g5wjvJH9n
CEST online klaring nyte Giesswein Pama Kvinner Tøfler Blå jeans 38 Eu Amazonsko rimelig online 8VZunY1
rabatt rask levering Kvinner Pumper 41592 gratis frakt clearance 2014 unisex sneakernews for salg klaring forsyning CWhlf6N
Ermenegildo Zegna Chinese mållinja billig pris online salg U9VZ2caQE7
Kategorier
Familieklubben.no
Partnere
Vis bildetekst
REISELYSTNE: Familien Stenmark/Svaland med døtrene Mika og Josefine foran øya Kanawa i Indonesia. Foto: Privat
Marthe Reienes , journalist 18.08.2017 16:55

Det å få barn trenger ikke forandre mye på reisevanene, mener Maria Svaland og Morgan Stenmark som har reist verden rundt med sine to døtre.

Svømme med hvalhai, nærkontakt med elefanter, snorkle med skilpadder og bestige fjelltopper, tempelbesøk og hesteridning på teplantasjer. Josefine (7) har vært på reise til sammen et år av livet sitt og allerede vært i 16 land. Mika (3) lærte å gå i Indonesia og sluttet med bleie på Sri Lanka. Å reise på langturer er en investering i livskvalitet for familien Svaland/Stenmark.

- Resten av året er så utrolig rutinepreget, du har jobb og henting og middag og lekser og legge seg. Det er så liten tid resten av året, så det å være sammen med barna i 4-6 uker om sommeren og gjøre noe som alle synes er gøy, det er det viktigste. Jeg skal ikke «disse» folk som velger andre måter å reise på, men selv om Bamseklubb-resort i Syden sikkert hadde vært gøy for barna, så tror jeg ikke jeg hadde synes det var gøy, sier Morgan Stenmark (44) som er journalist i NRK Super.

Reise med barn? Les disse tipsene .

Vis bildetekst
NATURKONTAKT: Elefantsafari i...

Logg inn med din SPiD-konto for å lese resten

Logg inn med SpID

Ikke medlem? engros-pris billig pris clearance 100% Ted Baker Makin Chelsea Støvler For Kvinner Grå grå 38 Eu Amazonelbrune Sko Høst / Vinter rimelig 07e8miTPj5

Medlemsfordeler

Lola Cruz Joggesko salg klaring geniue forhandler bVcviBB
Logg inn for å lese hele artikkelen
Full Circle Jeans sneakernews aL53WT
gratis frakt Eastbay utløp 2014 nyeste Versace Samling Camisa Lisa bestselger SV5nHDPQM
online billig autentisk rabatt salg Nike Air Pegasus Zoom 34 Menns Joggesko Grå väst Grå / Universitets Rød / Aegea 016 39 Eu Amazonelblå Joggesko billig salg Billigste billige salg priser får ny UzXFimYB
Ans. Redaktør og Adm. direktør:

Gard Steiro

Digitalredaktør:

Ola E. Stenberg

Ansvarlig journalist:

Marthe O. Reienes

Leder Familieklubben:

Alexander Hagen

Utgiver:

Verdens Gang AS

Spørsmål om tjenesten

E-post: [email protected] Sentralbord: 22 00 00 00

Av Tro Connexion Cazadora Biker rabatt utgivelsesdatoer utløp med mastercard kjøpe billig Billigste KNZXvUTvcR

I sommerferien leste jeg boka Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us , av Daniel H. Pink. Det var opplysende. Her er noe av det jeg lærte.

La oss starte med selvfølgelighetene: Det finnes mange måter å motivere på. Motivasjon kan være drevet av frykt, engasjement, penger eller status, for å nevne noe. Videre kan vi dele motivasjon inn i to kategorier: Den som kommer fra dypet av deg selv (indre), og den som blir diktert av noen andre (ytre). Og på tross av at førstnevnte er den som bør vies oppmerksomhet, velger mange ledere den andre metoden. Bedrifter kunne sikkert greid seg med færre ansatte om de ansattes motivasjon hadde kommet innenfra, istedet for med bruk av belønninger og straff.

Jeg har jobbet i noen IT-bedrifter etter hvert, og metodene som brukes ser ut til å være de samme overalt. I et forsøk på å fremme vekst og oppnå sine mål spekulerer ledergrupper ut forskjellige måter å motivere sine ansatte på. “Oppnå ditt så får du datt”, “Du må gjøre X ellers så Y” osv. Dette kan kanskje fungere på kort sikt, men på lang sikt er det dømt til å feile. Penger er en fattig handlingsdriver. Om bonus er den eneste endestasjonen som gjelder på motivasjonstoget vil en ansatt sannsynligvis velge den letteste, raskeste veien dit. Hva om noe går tapt på veien? Sannsynligheten for det er stor.

Heuristisk eller algoritmisk?

En arbeidsoppgave har som oftest to tilnærminger: «algoritmisk» eller «heuristisk». En algoritmisk oppgave er å følge et sett etablerte instruksjoner ned til en bestemt konklusjon. Altså at det finnes en algoritme for å løse den. En heuristisk oppgave er det motsatte. Fordi det ikke finnes en algoritme for å løse den må man eksperimentere med muligheter for å oppnå ønsket resultat. Med andre ord det vi mennesker gjør hele livet.

Jeg har jobbet mye med IT-support, fordi jeg synes mennesker i interaksjon med teknologi er interessant. Innenfor dette fagfeltet, og mange andre, lurer vi oss selv med å ta i bruk algoritmer for å oppnå resultater. I et forsøk på å rasjonalisere den enorme kompleksiteten i menneskers teknologiadferd utarbeides det derfor stillingsinstrukser og oppgaver med et algoritmisk utgangspunkt. Det kan være grunnen til at du noen ganger blir frustrert når du snakker med en supportmedarbeider som snakker til deg som om du er et punkt i en instruks. Om målet, fremfor å legge på røret raskest mulig, hadde vært å forstå hva som er problemet (eller enda bedre: roten til problemet), hadde nok kunden fått en bedre opplevelse. Folk må få tenke selv, handle utifra situasjoner som oppstår, og møte brukerne som mennesker – ikke celler i et excel-ark.

Et musikalsk eksempel

La oss skjele til musikken som et eksempel. Når jeg står på en scene og spiller er det ikke gitt at det jeg spilte én kveld fungerer en annen kveld. Det kan være sammen med det samme bandet, det kan være den samme tonen, spilt med det samme instrumentet, med det samme plekteret, med den samme ledningen inn i den samme forsterkeren, ut av det samme PA-anlegget ut i det samme lokalet. Likevel svinger det ikke. Hvorfor ikke? Fordi publikummet denne kvelden har et annet liv enn de som var der kvelden før. De kommer med en annen bagasje. Derfor responderer de annerledes på det jeg spiller.

I en supportmedarbeiders stillingsinstruks bør derfor medarbeiderens utgangspunkt være mennesket i andre enden. Ikke belønningen eller straffen fra sjefen, ei heller den dumme datamaskinen som gjør akkurat det den får beskjed om. En leder som behandler denne typen arbeidsoppgaver som det de er, nemlig heuristiske, leder den ansatte og bedriften til et større mål enn målet i seg selv: veien.

Tilbake til musikken. Når jeg spiller foran tusenvis av mennesker er det ikke applausen etterpå eller pengene jeg får for det som er motivasjonen. Det er å være i musikken, ta viktige og kritiske valg, kjenne at det svinger, føle at jeg er med på noe som er større enn meg selv. Fjern publikum og plassér meg i et studio: motivasjonen vil være den samme.

Menneskets indre driv

Paradokset med et ensporet fokus på mål, budsjetter og bonuser er dette: En leder som forstår at alle mennesker har en drivkraft som kan dyrkes frem uten bruk av belønninger og straff vil med stor sannsynlighet tjene mer penger til bedriften. Mennesker er i utgangspunktet selvdrevne, kreative og fulle av engasjement. Tenk bare på små barn, som alltid har en heuristisk tilnærming. Om man frigir seg fra normer, algoritmer og konvensjoner og lar denne kraften få råde blir det fint å være menneske, og gøy å jobbe.

I løpet av tiden jeg har jobbet i Dreis har jeg utviklet meg mer enn på de siste fem årene tilsammen. Hver gang jeg støter på en oppgave jeg ikke tror jeg er kapabel til sier sjefen min, som er flink til å tenke heuristisk, følgende: “Hvorfor ikke? Det tror jeg du klarer du å lære deg.” Med ståltro på egne evner gyver jeg løs, hever kompetansen min, og blomstrer som menneske på veien. Mestringsfølelsen gir meg et indre driv som ingen bonus kan matche.

Klikk her for å avbryte svar.

KONTAKT OSS

Stiftelsen Norges Varemesse Tel: +47 452 49 310 PO box 75, N-2001 Lillestrøm Send oss en e-post

BESØKSADRESSE

Norges Varemesse Messeveien 8, 2004 Lillestrøm salg med kredittkort Skynd deg Elisabetta Franc Camiseta online salg billig beste engros varmt 2dLGQaJs

Meld deg på nyhetsbrev

Ved å melde deg på godtar du våre betingelser. Les mer her.

Følg oss

Vi bruker cookies, også kalt informasjonskapsler, som hjelper oss med å gi deg en god opplevelse når du er på vårt nettsted. Dette gir oss statistikk om bruken av nettstedet og kan ikke spores tilbake til deg som enkeltperson. Du godkjenner bruken av cookies ved videre bruk av vårt nettsted. Les mer her.

© Copyright 2018. All Rights Reserved.